بر اساس آیین نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده سن خودروهای وارداتی باید بین ۳ تا ۵ سال باشد و شخص واردکننده تا ۵ سال حق واگذاری و فروش آن را ندارد.

خودرو

به گزارش همشهری آنلاین،‌ متن آیین نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده منتشر شد که بر اساس آن سن خودروها باید بین ۳ تا ۵ سال باشد و خودرو بدون ثبت سفارش اجازه ورود به گمرکات کشور را ندارد و در صورت وارد شدن مرجوع می‌شود.

همچنین ترخیص خودرو منوط به ارائه گواهی اسقاط است و واردات خودرو با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی ممنوع است.

خودروهای وارداتی باید ژاپنی، کره‌جنوبی یا ساخت کشورهایی اروپایی باشند و اشخاص حقیقی صرفاً به منظور استفاده شخصی و مشروط به عدم امکان واگذاری خودروی وارداتی تا ۵ سال می‌توانند از طریق ثبت آماری و با رعایت سایر ضوابط مقرر نسبت به واردات خودرو اقدام کنند.

کد خبر 867704
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس DE ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
    2 0
    واقعا نمیفهمم خودرو چرا باید بین ۳تا پنج سال باشه یعنی زیر سه سال باشه ممنوعه ...جمع کنید این بساطو هی تبصره اضافه میکنین که باز یه رانتی یه مافیایی درست کنین. دست از سر این ملت بیچاره بردارین. مثلا الان خودرو بالای ۲۵۰۰ ممنوع شده با چه منطقی منطقش اگه مصرف سوخته اشغالای ایران خودرو سایپا از همه بیشتر مصرف دارن و این خودروهای لگن قدیمی شده ایران خودرو باز بدتر یه ماشین با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ اونقدر گرون هست که فقط ادمایی که پول دارن بخرنش مگر اینکه مافیایی همین خودروها از ترس پایین اومدن قیمت این بند و گذاشته باشن.
  • US ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
    2 0
    هزینه ترخیص و گمرک چقدر است؟
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
    0 0
    چرا دولت سه سال پیش اعلام نکرد؟ حالا که دارند می روند
  • US ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
    0 0
    برای وادرات چرا دقیقه ۹۰+ تصمیم گرفتین؟؟ نگین که به خاطر مردم بوده و اصلا فاز سیاسی کاری نبوده که خندم می گیرد.